Koncepcja Lubartowskiej Strefy Gospodarczej została określona w projekcie „Teraz biznes – budowa Lubartowskiej Strefy Gospodarczej”, który był realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013, Oś Priorytetowa II – „Infrastruktura ekonomiczna”, Działanie 2.4 Schemat B – „Marketing gospodarczy”.
Przedmiotem projektu było tworzenie Lubartowskiej Strefy Gospodarczej stanowiącej spójny produkt marketingowy promujący lubartowskich przedsiębiorców, miasto Lubartów i Lubelszczyznę. Strefa została wyznaczona w oparciu o istniejący obszar gospodarczy, a jej trzon stanowią tereny inwestycyjne przygotowane z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (w ramach projektu „Czas na Lubartów – kompleksowe przygotowanie terenów pod inwestycje” – Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej).
W obszar strefy sukcesywnie włączane są tereny znajdujące się w różnym stadium rozwoju – zarówno te zagospodarowywane przez przedsiębiorców jak i te typu Greenfield przygotowywane pod inwestycje.
Tereny inwestycyjne w Lubartowie
Celem głównym projektu „Teraz biznes – budowa Lubartowskiej Strefy Gospodarczej” była promocja gospodarcza Województwa Lubelskiego poprzez kampanię promocji gospodarczej Lubartowa.
Projekt obejmował również utworzenie miejskiego portalu internetowego dla przedsiębiorców i o przedsiębiorcach oraz organizację biura obsługi inwestora działającego na poziomie jednostki samorządu terytorialnego, obejmującego swoim zasięgiem całą Polskę.
Program rozwoju Lubartowskiej Strefy Gospodarczej można pobrać TUTAJ