Oferta w trybie art. 19a

Burmistrz Miasta Lubartów informuje, iż w dniu 18 sierpnia 2025 roku Stowarzyszenie „Federacja Zmotoryzowanych” złożyło uproszczoną ofertę dofinansowania realizacji zadania publicznego z zakresu PRZECIWDZIAŁANIA UZALEŻNIENIOM I PATOLOGIOM SPOŁECZNYM – pt. „MOTOZŁAZ – Runda Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych (MPPZ) w kategorii motocykle.” z pominięciem otwartego konkursu ofert.

Złożony wniosek spełnia wymogi formalne oraz warunki określone w art. 19 a ust. 1 ustawy
z dnia 14 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U.
z 2024 r. poz. 1491 z późn. zm.) tj.: wysokość dofinansowania zadania publicznego nie przekracza kwoty 10.000 zł i zadanie jest realizowane w okresie nie dłuższym niż 90 dni. Zadanie powyższe oferent planuje realizować w okresie od 04.09.2025 r. do 07.09.2025 r. a wysokość środków finansowych, o jaką podmiot wnioskuje, wynosi 3 000,00 zł.

Zgodnie z art. 19 a, ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie jednostka samorządu terytorialnego Gmina Miasto Lubartów zamierza zlecić ww. organizacji pozarządowej realizację zadania publicznego z pominięciem otwartego konkursu ofert.

Zadanie ma charakter ponadlokalny i jest wydarzeniem cyklicznym. W ramach przedmiotowego wydarzenia odbędzie się przejazd zabytkowych motocykli, po 2 trasach. Na uczestników i publiczność będą czekały konkurencje rekreacyjno –  sportowe oraz pokazy prób sportowych i zabawowych. Impreza ma charakter ogólnopolski i corocznie  bierze w niej udział ponad 50 załóg z całego kraju oraz szereg mieszkańców i widzów jako publiczność oraz aktywni uczestnicy proponowanych aktywności. Celem imprezy jest m. in. promowanie zabytkowych pojazdów, możliwość rozwijania zainteresowań technicznych oraz integrację międzypokoleniową. Jednym z elementów działania jest promowanie wśród uczestników trzeźwego trybu życia i aktywnego spędzania wolnego czasu bez używek poprzez organizacje wydarzenia o charakterze integracyjnym, profilaktycznym i informacyjnym. Tego rodzaju aktywności są ważnym elementem profilaktyki, pokazaniem dzieciom, młodzieży i dorosłym, że można wspólnie spędzać czas przy motoryzacji bez używek.

Biorąc pod uwagę zarówno grupę adresatów, opis działań oraz wskazanie celu należy uznać realizację zadania za celową. Wniosek zostaje podany do publicznej wiadomości. Zgodnie z art. 19 a, ust. 3 i 4 wspomnianej wcześniej ustawy do dnia 27.08.2025 r. do godz. 15.30 można zgłaszać uwagi dotyczące złożonej oferty. Uwagi należy składać w formie pisemnej na formularzu zgłaszania uwag do Urzędu Miasta Lubartów, ul. Jana Pawła II 12 od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30 lub mailem na adres pks@umlubartow.pl (skan formularza z czytelnym podpisem).

Data opublikowania: 15:14, 20 sierpnia 2025

Kategorie: Komunikaty