Dziś, 17 czerwca 2025 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Lubartów odbyło się oficjalne otwarcie terenowego punktu paszportowego, który znacząco ułatwi mieszkańcom załatwianie spraw związanych z wydawaniem dokumentów paszportowych.
Wydarzenie rozpoczęło się konferencją prasową z udziałem przedstawicieli władz wojewódzkich i samorządowych: Wojewody Lubelskiego Krzysztofa Komorskiego, I Wicewojewody Wojciecha Wołocha, II Wicewojewody Andrzeja Maja,Burmistrza Miasta Lubartów Krzysztofa Paśnika oraz Dyrektora Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców LUW Dariusza Sali. Po części przeznaczonej dla mediów nastąpiło symboliczne przecięcie wstęgi, które oficjalnie zainaugurowało działalność punktu. W akcie inauguracji, obok przedstawicieli władz wojewódzkich i samorządowych, uczestniczył również radny Rady Powiatu Lubartowskiego Michał Żmurek – pomysłodawca i inicjator utworzonego punktu.
„Cieszę się, że udało się nam doprowadzić ten projekt do końca. Musieliśmy dostosować pomieszczenia i przejść całą procedurę zabezpieczeń – to wymagało czasu, ale najważniejszy jest finał. Nasi mieszkańcy, którzy od wielu miesięcy pytali, kiedy będą mogli wyrobić paszport na miejscu, w końcu mają taką możliwość. To szczególnie ważne teraz, w okresie wakacyjnym, gdy wielu planuje urlopy i wyjazdy. Dziękuję wszystkim, którzy zaangażowali się w powstanie tego punktu – to wspólny sukces. Dziękuję również Panu Wojewodzie oraz całemu zespołowi za dobrą współpracę i umożliwienie realizacji tego przedsięwzięcia” – mówił podczas konferencji Burmistrz Lubartowa Krzysztof Paśnik.
Nowa jednostka to rezultat dobrej współpracy administracji rządowej i lokalnego samorządu, a przede wszystkim odpowiedź na konkretne potrzeby mieszkańców Lubartowa i okolicznych miejscowości.
Od dziś sprawy paszportowe można załatwiać lokalnie – bez konieczności wyjazdu do Lublina. Punkt mieści się w budynku Urzędu Miasta Lubartów (Pokój Nr 1: parter) i czynny będzie od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-11:30.
Więcej informacji >>>