Prawie 90 procent ankietowanych chce wprowadzenia komunikacji miejskiej w Lubartowie. Jakie mają być trasy i godziny kursów, a także ceny biletów i lokalizacja przystanków? Między innymi o to pytaliśmy Mieszkańców podczas ogłoszony z inicjatywy Burmistrza Miasta Lubartów konsultacji społecznych dotyczących wprowadzenia i organizacji transportu publicznego. Najważniejszym elementem konsultacji była anonimowa ankieta, która mogli wypełnić mieszkańcy. Z tej możliwości skorzystało aż 368 osób.
– Chcieliśmy podziękować mieszkańcom za udział w konsultacjach. To ważne, że odpowiedziało na nie tak wiele osób. Wyniki konsultacji to dla nas jasny sygnał, że komunikacja miejska w Lubartowie powinna powstać. Będziemy starali się pozyskać środki zewnętrzne na zakup pojazdów niskoemisyjnych, jak również rozbudowywać niezbędną infrastrukturę, tak aby dostosować ją do przyszłych tras przejazdu autobusu miejskiego – mówi Krzysztof Paśnik, burmistrz Lubartowa.
Ankietę wypełniło 206 kobiet i 162 mężczyzn. Największe zainteresowanie ankietą było wśród osób w przedziale wiekowym 36-50 lat (34,8%), następnie 20-35 (33,4%) i powyżej 50 roku życia (25,5%), najmniej respondentów było w wieku poniżej 19 lat. Przeważająca liczba ankietowanych, to mieszkańcy Lubartowa (82,3%), natomiast 60 osób, to mieszkańcy gminy Lubartów. Wśród mieszkańców miasta Lubartów, największe zainteresowanie było wśród osób z ulic: 1 Maja, Powstańców Warszawy, Lubelskiej, Słowackiego, Cichej i Łąkowej, 3 Maja, Chopina i Bolesława Chrobrego, a spoza miasta z miejscowości: Łucka, Lisów, Trzciniec, Szczekarków i Skrobów. Za wprowadzeniem transportu publicznego organizowanego przez samorząd jest 89,7% ankietowanych, z czego 62,5% uważa, że powinien on obejmować okoliczne miejscowości, wśród których najczęściej wskazywane były: Łucka (100 wskazań), Lisów (92 wskazania), Skrobów (66 głosów), Szczekarków (54 głosy), Nowodwór (45 wskazań), Chlewiska (37 głosów), Serniki (32 głosy). Ile zdaniem mieszkańców powinien kosztować przejazd w obrębie miasta? Jak powinny wyglądać trasy. Zachęcamy do zapoznania się z raportem, który znajduje się w załączniku.