To jedna z największych i najważniejszych inwestycji drogowych w Lubartowie w ostatnim czasie. Właśnie rozpoczęła się przebudowa ul. Lubelskiej na odcinku ul. Lubelskiej od skrzyżowania z DK nr 19 do skrzyżowania z ulicami Kolejową i Piaskową.
To wyjątkowo ważna inwestycja nie tylko ze względów komunikacyjnych, ale również ze względów bezpieczeństwa. Wartość inwestycji to ponad 4 mln zł. Projekt realizowany jest w ramach projektu Mobilny LOF. Wykonawcą jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów. W związku z przebudową ulicy zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu na odcinku ul. Lubelskiej od skrzyżowania z DK nr 19 do skrzyżowania z ulicami Kolejową i Piaskową. Zakończenie robót planowane jest na 30 września br.
Roboty drogowe będą obejmowały przebudowę chodnika ul. Lubelskiej. Na blisko 500- metrowym odcinku od ronda na skrzyżowaniu ulic Piaskowa – Kolejowa, po stronie wschodniej, do rowów odwadniających przy ul. Lubelskiej zaplanowano:
– wykonanie robót rozbiórkowych,
-ustawienie krawężnika i obrzeży,
– wykonanie ścieżki rowerowej i zjazdów,
– wykonanie nawierzchni chodnika.
W zakresie przebudowy ulicy Lubelskiej od skrzyżowania z drogą krajową nr 19 do skrzyżowania z ulicami Kolejową i Piaskową, o długości blisko 1400 m, znajdują się:
– ograniczenie jezdni obustronnymi krawężnikami na całej długości,
– szerokość jezdni 10 m na całej długości, z podziałem na 3 pasy ruchu, skrajne pasy przeznaczone dla ruchu przelotowego, pas środkowy – do skrętów w lewo,
– podzielenie środkowego pasa ruchu wysepkami na krótsze odcinki, w celu zapobieżenia wykorzystaniu tego pasa do wyprzedzania i jazdy ze zbyt dużą prędkością,
– zwiększenie liczby wyznaczonych miejsc przekraczania jezdni, z urządzeniem azyli dla pieszych i wyposażeniem wszystkich przejść w ułatwienia dla osób z niepełnosprawościami (obniżone krawężniki, żółte płytki ostrzegawcze z wypustkami),
– budowa chodnika przyległego do jezdni, o szerokości 2,0 m, po zachodniej stronie ulicy na całej długości między skrzyżowaniem z drogą krajową nr 19,
– budowa opaski (bezpiecznika) przy wschodniej krawędzi jezdni,
– przebudowa istniejącego ciągu asfaltowego wzdłuż zabudowy po wschodniej stronie ulicy na potrzeby ruchu rowerowego i pieszego,
– wyposażenie wszystkich posesji i dróg prowadzących w głąb osiedla w miejscowości Łucka w zjazdy łączące się bezpośrednio z jezdnią ulicy Lubelskiej,
– urządzenie dwóch zatok postojowych przy jezdni w sąsiedztwie zabudowy mieszkaniowej wsi Łucka, w miejscach niekolidujących ze zjazdami, skrzyżowaniami, przejściami przez jezdnię i przystankami autobusowymi, skrzyżowaniami, przejściami przez jezdnię i przystankami autobusowymi,
– budowa zatok przystankowych z wiatami i wymiana wiat przystanków istniejących w celu nadania im jednolitej formy,
– budowa ścieków przykrawężnikowych na całej długości ulicy,
– odprowadzenie wody do rowów przydrożnych ściekami podchodnikowymi tam, gdzie te rowy istnieją lub da się je wykonać,
– wykorzystanie istniejących studzienek ściekowych na odcinku ulicy bez rowów,
– wprowadzenie oznakowania informującego o przeznaczeniu pasów ruchu i o zasadzie ruchu na pasie środkowym, – wykonanie oznakowania zgodnie z wprowadzaną organizacją ruchu.